WitCars

WitCarS Paweł Witek, Malinie 595, k. Mielca kontakt: 600 045 237 Zapewniamy AUTO ZASTĘPCZE !

Automatycznie Skrzynie

Dlaczego i jak często należy wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów?

Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów.

Nowoczesne "automaty" to bardzo skomplikowane i precyzyjne urządzenia, wymagające specjalistycznej obsługi. Z przyjemnością informujemy, że dzięki współpracy z firmą Liqui Moly, wprowadziliśmy do oferty nową usługę – dynamiczną wymianę oleju w skrzyni automatycznej.

Co to jest?

Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów (ASB) jest procesem, który umożliwia wymianę CAŁEGO oleju w układzie. Przy wymianie metodami tradycyjnymi (grawitacyjnie) wymieniane jest zaledwie 40-60% płynów. Reszta pozostaje w przewodach, sterowniku, konwerterze. Tak naprawdę, wymiana tradycyjna to rozmieszanie nowego oleju w starym.

Dlaczego dynamiczna wymiana jest lepsza?

Klienci często pytają: "Słyszałem, że w niektórych automatycznych skrzyniach biegów oleju się nie wymienia. Czy to prawda?" Odpowiadamy z całą stanowczością: NIE! Dlaczego? Nikt nie ma wątpliwości co do zasadności wymiany oleju w silniku. Skrzynia biegów przenosi na koła wygenerowaną przez silnik moc. Obciążenia pomiędzy elementami są ogromne, w związku z tym, jakość środka smarnego ma kolosalne znaczenie. Dzięki specjalistycznemu sprzętowi i środkom Liqui Moly, jesteśmy w stanie wyczyścić cały układ olejowy i kanały skrzyni biegów. Urządzenie zostaje wypłukane ze starego płynu i osadów, następnie uzupełnione nowym olejem o specyfikacji jaką przewidział producent. Polecamy stosowanie oryginalych środków smarnych (lub zastąpienie ich produktami porównywlnej jakości). Następnie wymieniamy w ASB filtr. Dzięki temu, skrzynia biegów znów zaczyna pracować w warunkach fabrycznych. Taki sposób wymiany oleju zapewnia natychmiastowy, bardzo odczuwalny wzrost płynności działania i komfortu przełączania. Skrzynia przestaje szarpać, biegi zmieniają się cicho, bez zbędnych opóźnień. Oczywiście takie efekty odczuwalne są w skrzyniach, które nie są już uszkodzone.Olej w ASB pracuje w bardzo ciężkich warunkach. Oprócz smarowania mechanizmów, odprowadza ciepło i chłodzi skrzynię biegów. Takie wykorzystanie, powoduje jego degenerację i utratę własności. Na dodatek przepompowywany jest bardzo cienkimi kanalikami. Utrata właściwości oleju objawia się pogorszeniem sposobu pracy skrzyni biegów (szarpanie, opóźnienia przy przełączaniu biegów, hałas). Lekceważenie tych objawów, doprowadzi do nieuchronnej i czasem bardzo kosztownej awarii. Nikt nie ma wątpliwości, że trzeba wymieniać olej w silniku. Podobnie jest w przypadku ASB.

Czy w każdym samochodzie możecie wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?

Dysponujemy sprzętem umożliwiającym taki proces w większości samochodów dostępnych na rynku wykorzystujących różne rozwiązania (w tym CVT, DSG, Multitronic i inne).

 

Świetnie! Jak wygląda ta procedura?

1. Do skrzyni biegów podłączamy urządzenia.

2. Układ smarowania ASB jest czyszczony z środkami Liqui Moly.

3. Usuwamy stary olej wraz ze środkami czyszczącymi.

4. Świeży olej zastępuje olej przepracowany.

5. Wymieniamy filtr skrzyni biegów (nie każda ASB ma filtr wymienny).

6. Kontrola poziomu środków smarnych w skrzyni.

7. Adaptacja skrzyni biegów do nowych warunków pracy

 



Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu Państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 Copyright © WitCars Wszelkie prawa zastrzeżone