WitCars

WitCarS Paweł Witek, Malinie 595, k. Mielca kontakt: 600 045 237 Zapewniamy AUTO ZASTĘPCZE !

Demontaż urwanych świec żarowych i zapieczonych

Wykręcimy każdą świecę!

Wśród wielu możliwych usterek silników wysokoprężnych jedną z najczęściej występujących i trudnych w usunięciu są awarie świec żarowych. Przy wykręcaniu uszkodzonych świec łatwo je urwać. Co wtedy zrobić? Czy można usunąć urwaną świecę w inny sposób niż przez demontaż głowicy? Tak, nasz Serwis to umożliwia przy pomocy wysokiej klasy urządzeń. Świece żarowe są nieodłącznym elementem silnika o zapłonie ZS (Diesla). Ich rolą jest podgrzewanie powietrza w komorze wstępnej lub komorze spalania w celu umożliwienia samozapłonu mieszanki. Świece żarowe spotkamy zarówno w starszych, jak i nowych samochodach. Wymiana świec, zdawałoby się prosta czynność potrafi sprawić wiele problemów. Często bowiem zdarza się, że świec nie można wykręcić, bo są zapieczone lub urywają się w trakcie odkręcania. Nie ma na to reguły i jest to niezależne od działania mechaników. Jeżeli świeca żarowa ma się urwać, to i tak do tego dojdzie. Są modele aut, w których istnieje podwyższone ryzyko takiego obrotu sprawy. Do najczęściej spotykanych awarii tego typu dochodzi w silnikach Mercedesa (CDI), Oplach z silnikami DTI i CDTI oraz w Toyotach z jednostkami D4D. Urwaniu świecy żarowej sprzyja fakt, że wielu producentów konstruuje świece długie i cienkie, z gwintami M8 i M10. Najgorzej w tym wszystkim ma klient. Kiedy przyprowadza samochód do warsztatu na wymianę świec żarowych, rzadko kiedy dostaje informację, że istnieje ewentualność niepowodzenia. Z kolei mechanicy nie są winni urwaniu świec. Powstaje zatem sytuacja patowa, w której to klient narażony jest na wysokie koszty. Warto podkreślić, że usunięcie takiej świecy często nawet dla pracowników autoryzowanego serwisu jest bardzo trudne. Problemem są głównie koszta. Urwana świeca żarowa oznacza, że pozostałą część należy wyjąć od strony głowicy silnika. Oznacza to konieczność jej zdjęcia, a to generuje duże wydatki. Nierzadko zdjęcie głowicy w aucie wysokiej klasy to 5000-6000 zł. Po drugie, po wyjęciu świecy konieczne jest oczyszczenie otworu w głowicy na żarnik świecy. Kolejnym etapem jest frezowanie gniazda świecy w głowicy. Problem może być też z samym gwintem. Jeśli świeca była zapieczona, to uszkodzony mógł zostać gwint – na świecy albo w głowicy. W pierwszym wypadku konieczne jest odświeżenie gwintu gniazda świecy lub zamontowanie wkładki z nowym gwintem. W drugim przypadku trzeba poprawić gwint gwintownikiem w głowicy.Ważne jest oczyszczenie gwintów przed ponownym montażem. Jeśli nie zostanie to wykonane poprawnie, to świece mogą ulec zapieczeniu. Aby tego uniknąć, smaruje się gwint nowej świecy specjalnym smarem. Później świecę należy dokręcić kluczem dynamometrycznym z wartością zalecaną przez producenta. Ostatnim etapem jest sprawdzenie szczelności dokręcenia. Nasz Serwis wykonuje tą usługę w profesjonalny sposób i gwarantuje 99% skuteczności. Pracujemy przy użyciu wysokiej klasy sprzętu. Zapraszamy.



Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu Państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 Copyright © WitCars Wszelkie prawa zastrzeżone